Vuoden teatterinäyttelijä on Antti Laukkarinen

9.4.2018 klo 20

Vuoden teatterinäyttelijä 2017 -palkinnon saa näyttelijä Antti Laukkarinen.

Näyttelijäliitto jakoi palkinnot teatterialan yhteisessä Thalia-juhlassa KOM-teatterissa 9.4.2018.

Näyttelijäliiton jäsenet valitsivat jäsenäänestyksessä Vuoden teatterinäyttelijä -palkinnon saajan. Ehdokasasettelun teki Näyttelijäliiton hallitus.

Antti Laukkarinen

Antti Laukkarinen valmistui teatteri-ilmaisun ohjaajaksi vuonna 2005. Sen jälkeen hän on näytellyt mm. Helsingin-, Espoon-, Turun ja Kajaanin kaupunginteattereissa sekä ollut kiinnityksellä Tampereella AHAA-teatterissa. Erityisen rakas Laukkariselle on tamperelainen Teatteri Telakka, jossa hänet on nähty useammassa produktiossa. Tärkeitä hänelle ovat myös monet Nälkäteatterin ja Yövieraat teatteriryhmän tuotannot.

Laukkarinen teki pääroolin Juha Hurmeen ohjaamassa näytelmässä Hullu, joka sai ensi-iltansa jo vuoden 2016 lopulla Telakalla ja sen esitykset jatkuvat yhä. Lisäksi hänet nähtiin vuonna 2017 mm. päärooleissa Haapaveden kesäteatterin Hiihtäjä-näytelmässä sekä Operaatio Paulaharjun oopperassa Suongil – Suuri Noita.

Äänestäjien perusteluja:

-Taitava, monipuolinen näyttelijä. Hauska työkaveri, joka kantaa vastuuta sekä teoksesta että työryhmästä.

-Laukkarisen roolityö Hullussa on hengästyttävän intensiivinen ja tosi, äärimmäisen tarkkaa ja tunneälykästä työtä! Lisäksi Operaatio Paulaharjussa Antin rooli Suongil, suuri noita, on vertaansa vailla.

-Loistava roolityö Juha Hurmeen näytelmässä Hullu

-Karismaattinen, tarkka näyttelijä ja positiivista fiilistä ylläpitävä työkaveri.

Suomen Näyttelijäliitto onnittelee Antti Laukkarista lämpimästi!

Lue täältä Aamulehden tekemä haastattelu Laukkarisesta.

Aikaisemmat palkitut:

2017 Seela Sella ja Niina Hosiasluoma