EARTH STRIKE 27.9.2019 – ilmastonmuutoksen torjumisen puolesta

20.9.2019

Suomen Näyttelijäliiton jäsenistöstä on tullut pyyntö, että tukisimme kansainvälistä Earth Strike –mielenilmausta 27.9.2019.

Allekirjoitamme liikkeen tavoitteet, mutta emme liittona osallistu yleislakkoon. Lakon vaikutukset kohdistuisivat esitystoimintaan ja sitä kautta yleisöön, jolloin se ei vastaa tarkoitustaan. Toivomme kuitenkin, että jäsenistöllämme on mahdollisuus osallistua mielenilmaukseen 27.9. klo 10-14 joko omalla ajallaan tai työnantajan luvalla.

Tuemme kaikin mahdollisin tavoin kampanjaa, pitämällä teemaa esillä viestinnässämme. Haluamme varmistaa jäsentemme tietoisuuden asian vakavuudesta ja kannustaa kehittämään ilmastoystävällisiä ja ekologisia ratkaisuja omassa työssään.

Earth Striken periaatteiden mukaisesti edellytämme maan hallitukselta aktiivisia toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja kestävän kehityksen turvaamiseksi, jotta vaikutukset tulisivat näkyviin myös rakenteellisella tasolla.

Ilmastonmuutos koskee meitä kaikkia!

Suomen Näyttelijäliitto – Finlands Skådespelarförbund ry