Huonon teatterin kurssi 30.-31.8.2020

teatteriohjaaja Elina Kilkku
Osallistumismaksu:
Hakuaika päättyy ke 12.8.2020

Huonon teatterin kurssi on teatteriohjaaja ja näytelmäkirjailija Elina Kilkun vetämä työpaja, jossa nimensä mukaisesti treenataan huonoa teatteria. Huonoon lopputulokseen pyrkiminen on vapauttavaa ja valtavan hauskaa. Toisaalta kun määrittelemme ja näemme tarkasti, mikä mielestämme on huonoa, piirtyvät hyvänä pitämämme asiat kirkkaina esiin kuin huomaamatta. Työpajassa käsitellään siis myös hyvää teatteria, mutta vahingossa.

Mikä estää meitä olemasta loistavia? Pelko, estot ja häpeä. Huonon teatterin treenaamisessa keskeistä on näiden esteiden poistaminen. Olennaisen tärkeää on myös tekemisen ilon löytäminen vailla pelkoa epäonnistumisesta.

Työpajan rakenne on kolmiosainen: käsittelemme huonoa näyttelijäntyötä, käsikirjoittamista ja ohjaamista. Teemme runsaasti harjoitteita, joissa esimerkiksi kokeillaan, miten näytelmäkirjallisuuden hienoimmat monologit saa pilattua. Tekemisen ohella keskustelemme suhteestamme hyvyyteen, huonouteen, epäonnistumiseen ja täydellisyyteen.

Elina Kilkun kirjoittama kirja Teatterin tyylilajit ilmestyi syksyllä 2017.

Elina Kilkku

on teatteriohjaaja ja kirjailija

Hänen ohjauksiaan on nähty esimerkiksi Kansallisteatterissa, Teatteri Jurkassa ja Teatteri Takomossa. Hän on kirjoittanut useita näytelmiä, tietokirjan teatterin tyylilajeista sekä useita romaaneja.

Huonon teatterin kursseja hän on vetänyt aiemmin muun muassa Ilmaisuverstaalla, Teatteri Jurkassa, Koneen säätiössä, Suomen Harrastajateatteriliitossa sekä Kiasma-teatterissa.

Haen Huonon teatterin -kurssille 30.-31.8.2020

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.