« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Korona-info » Tuki- ja apurahahakuja

Tuki- ja apurahahakuja

Korona-apurahat haettavissa Taikesta 15.5. asti

Apurahan määrä 3000 e ja se voidaan myöntää myös ammatillisen toiminnan ylläpitämiseen. Ei siis pelkästään tuotantoihin tai teoksiin. Apurahan laskennallinen työskentelyaika on 1,5 kk ja käyttöaika loppuvuosi. Apuraha on tarkoitettu niille, joiden toimeentulo on heikentynyt 13.3.-31.5. välisenä aikana. Päätökset luvataan 12.6. mennessä.

Huom: Samaan aikaan ei voi olla kahdella työskentelyapurahalla eikä ansiosidonnaisella.
Apurahoja on jaossa 8,7 miljoonaa ja se riittää siis 2900:lle hakijalle!

Helsingin kaupungin yksinyrittäjien toimintatuki

Tukea on mahdollista hakea 30.9.2020 saakka, ja korvausta voi saada ajalta 16.3.-31.8.2020

Tuki on kertaluontoisen 2000 euron toimintatuki aikavälille 16.3.–31.8.2020. Rahoitus toimintatukeen tulee työ- ja elinkeinoministeriöstä. Avustusta voi hakea myös takautuvasti. Lue lisää.

Alfred Kordelinin säätiöllä ylimääräinen apurahahaku:

KULTTUURIN DIGILOIKKA, hakuaika 20.-26.4.2020

Säätiöiltä ja ministeriöltä yhteensä miljoonien hätäapu kulttuurikentän ahdinkoon – rahoitus jaetaan Taiken kautta • apurahat haettavissa 15.4. klo 16 mennessä

Päätökset apurahoista tehdään huhtikuun lopussa. Tuki kohdistetaan ensi sijassa lyhyinä apurahoina freelancetaiteilijoille, joiden työtilanteeseen koronaepidemia on konkreettisesti vaikuttanut.

Haun tarkemmat kriteerit löydät täältä.

SKR:n sivujen tiedotus asiasta.

Helsingin kaupungin pika-avustukset

Taide- ja kulttuuriavustukset: kaupunki kohdentaa maksimissaan 5 000 euron suuruisia projektiluontoisia taide- ja kulttuuriavustuksia erityisesti hankkeille ja projekteille, joiden näkökulma on hyödyntää nopeasti uusia innovatiivisia tai digitaalisia tapoja saavuutta yleisöä streamaamalla esityksiä tai muulla eristystoiminen aikaan sopivalla tavoin.  Seuraavaksi otetaan käsittelyyn pe 17.4. klo 16 mennessä tulleet hakemukset.

Siirry avustusinfosivulle.

Etelä-Pohjanmaan liiton apurahat koronakriisistä kärsineille kulttuuritoimijoille haussa 22.4.2020 asti.

Koneen Säätiön pikahaku taiteen alojen toimijoille kotiresidenssiin

Kotiresidenssihaku aukeaa pe 27.3. ja päättyy su 5.4. klo 16.

Siirry säätiön sivuille.

24.9.2020 klo 21:10:03