Ajankohtaista

Näyttelijäliiton toimisto on muuttanut Kalasatamaan, osoitteeseen Vanha Talvitie 10 G, 2 kerros.
Elokuvasäätiön toiminnan tulisi olla nykyistä avoimempaa ja läpinäkyvämpää. Rahoituksen käyttämistä pitäisi tilastoida ja tilastojen tulisi olla julkisia. Säätiön tulee edistää tasa-arvon toteutumista. Tekijöiden asemaa tulee parantaa ja vahvistaa.
Suomalaisten tv-sarjojen nousukiidosta, YLE-uutiset 14.8.2018
Esittävien taiteiden (mm. musiikki, teatteri, tanssi, sirkus) työpaikoilla esiintyy lukuisia tapaturma-, vaara-, haitta- ja kuormitustekijöitä. Työterveyslaitoksen toteuttama Floor is Yours! - tutkimushanke tukee alan turvallisuusjohtamisen ja -kulttuurin kehittämistä. Ainutlaatuisen laajaan hankkeeseen osallistuvat esittävien taiteiden merkittävimmät toimijatahot Suomessa. Mukana on taiteilijoita, alan johtoa ja teknistä henkilöstöä.
Vuoden teatterinäyttelijä 2017 -palkinnon saa näyttelijä Antti Laukkarinen.
Tänään 19.3.2018 liput liehuvat Minna Canthin ja tasa-arvon päivän kunniaksi. Me teatterialan järjestöt haluamme tuoda esiin sitoutumisemme yhteiseen tavoitteeseen teatterista työpaikkana, jossa minkäänlaista häirintää ei hyväksytä. Tahtotilamme on, että teatteri koetaan yleisesti turvallisena ja tasa-arvoisena työpaikkana.
Ohjeistuksen tarkoituksena on toimia käytännön työkaluna seksuaalisen häirinnän ehkäisyssä.
- uudistus on riittämätön ja sitä rahoitetaan vos-teattereiden rahoitusta leikkaamalla sekä Tampereen Työväen Teatterin alasajolla
Tuotantoyhtiöt ovat käynnistäneet kampanjan, jossa vaaditaan tekijöitä perumaan Kopiostolle tai jäsenjärjestölle, esimerkiksi Filmexille tehdyn valtakirjan työn saamisen edellytyksenä. Älkää luovuttako oikeuksianne.