Ajankohtaista

Esittävien taiteiden (mm. musiikki, teatteri, tanssi, sirkus) työpaikoilla esiintyy lukuisia tapaturma-, vaara-, haitta- ja kuormitustekijöitä. Työterveyslaitoksen toteuttama Floor is Yours! - tutkimushanke tukee alan turvallisuusjohtamisen ja -kulttuurin kehittämistä. Ainutlaatuisen laajaan hankkeeseen osallistuvat esittävien taiteiden merkittävimmät toimijatahot Suomessa. Mukana on taiteilijoita, alan johtoa ja teknistä henkilöstöä.
Vuoden teatterinäyttelijä 2017 -palkinnon saa näyttelijä Antti Laukkarinen.
Tänään 19.3.2018 liput liehuvat Minna Canthin ja tasa-arvon päivän kunniaksi. Me teatterialan järjestöt haluamme tuoda esiin sitoutumisemme yhteiseen tavoitteeseen teatterista työpaikkana, jossa minkäänlaista häirintää ei hyväksytä. Tahtotilamme on, että teatteri koetaan yleisesti turvallisena ja tasa-arvoisena työpaikkana.
Ohjeistuksen tarkoituksena on toimia käytännön työkaluna seksuaalisen häirinnän ehkäisyssä.
- uudistus on riittämätön ja sitä rahoitetaan vos-teattereiden rahoitusta leikkaamalla sekä Tampereen Työväen Teatterin alasajolla
Tuotantoyhtiöt ovat käynnistäneet kampanjan, jossa vaaditaan tekijöitä perumaan Kopiostolle tai jäsenjärjestölle, esimerkiksi Filmexille tehdyn valtakirjan työn saamisen edellytyksenä. Älkää luovuttako oikeuksianne.
Näyttelijäliiton jäsenet valitsivat jäsenäänestyksellä vuoden elokuvanäyttelijäksi näyttelijä Pekka Stangin Touko Laaksosen roolista elokuvassa Tom of Finland.