« takaisin Tulosta

Sivun sijainti: Etusivu » Liitto » Ajankohtaista

Ajankohtaista

Suomen Näyttelijäliiton jäsenistöstä on tullut pyyntö, että tukisimme kansainvälistä Earth Strike –mielenilmausta 27.9.2019.
Näyttelijäliitto toivoo jatkovalmisteluun avoimuutta, keskustelua ja talouslukuja.
DSM-direktiivin lopullinen hyväksyminen Euroopan parlamentissa on ensi keskiviikkona. Direktiivi toisi merkittäviä parannuksia suomalaisten av-tekijöiden surkeaan neuvotteluasemaan tekijänoikeuksistaan. Parlamentin jäsenille on lähetetty henkilökohtainen pyyntö.
Näyttelijäliitto jakoi palkinnon teatterialan yhteisessä Thalia-juhlassa 11.3.2019 Teatteri Viiruksessa.
Opetus- ja kulttuuriministeriön tilaaman selvityksen mukaan niin sanotun Taiteilija-allianssimallin käyttöönotolle ei ole työ- tai sosiaalioikeudellisia esteitä. Selvityshenkilö, oikeustieteen emeritusprofessori Seppo Koskinen esittää selvityksessään, että Taiteilija-allianssimallista tulisi tehdä kokeilu, jossa mukana olisi nyt freelancereina työskenteleviä näyttelijöitä, tanssijoita ja muusikoita.
Näyttelijäliiton toimisto on muuttanut Kalasatamaan, osoitteeseen Vanha Talvitie 10 G, 2 kerros.
Elokuvasäätiön toiminnan tulisi olla nykyistä avoimempaa ja läpinäkyvämpää. Rahoituksen käyttämistä pitäisi tilastoida ja tilastojen tulisi olla julkisia. Säätiön tulee edistää tasa-arvon toteutumista. Tekijöiden asemaa tulee parantaa ja vahvistaa.
Suomalaisten tv-sarjojen nousukiidosta, YLE-uutiset 14.8.2018
Esittävien taiteiden (mm. musiikki, teatteri, tanssi, sirkus) työpaikoilla esiintyy lukuisia tapaturma-, vaara-, haitta- ja kuormitustekijöitä. Työterveyslaitoksen toteuttama Floor is Yours! - tutkimushanke tukee alan turvallisuusjohtamisen ja -kulttuurin kehittämistä. Ainutlaatuisen laajaan hankkeeseen osallistuvat esittävien taiteiden merkittävimmät toimijatahot Suomessa. Mukana on taiteilijoita, alan johtoa ja teknistä henkilöstöä.

20.10.2019 klo 04:27:13