Valtteri Niiranen Kopioston toimitusjohtajaksi

6.2.2015

Tekijänoikeusjärjestö Kopioston toimitusjohtajaksi 1.5.2015 alkaen on nimitetty varatuomari Valtteri Niiranen. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Viestinnän Keskusliiton toimitusjohtajan tehtävästä, jossa hän on ollut vuoden 2011 alusta lähtien.

Niirasella on laaja-alainen osaaminen tekijänoikeuden alalta. Hän on kirjoittanut tietokirjoja tekijänoikeudesta, työskennellyt uransa aikana muun muassa tekijänoikeusneuvoston päätoimisena sihteerinä, tekijänoikeus- ja medialainsäädännön asiantuntijana sekä johtajana media-alan järjestöissä. Hänellä on myös useita luottamustehtäviä, jotka liittyvät suoraan tai välillisesti tekijänoikeuksiin. Lisäksi Niirasella on pitkäaikainen kokemus toimitusjohtajan tehtävistä sekä koti- että ulkomailla.

”Valtteri Niirasella on erittäin hyvät tiedot ja taidot johtaa Kopiostoa muuttuvassa toimintaympäristössä”, kommentoi Kopioston hallituksen puheenjohtaja Raimo Söder.

Kopioston nykyinen toimitusjohtaja Pekka Rislakki jatkaa Kopioston palveluksessa 31.5.2015 saakka siirtyäkseen tämän jälkeen uusiin tehtäviin.

”Pekka Rislakki on johtanut Kopiostoa menestyksekkäästi yli 10 vuotta. Hän on varmistanut järjestön kehittymisen nopeasti muuttuvassa ja digitalisoituvassa media- ja tekijänoikeusympäristössä”, kiittelee Raimo Söder.

Kopioston on Suomen luovaa alaa kattavimmin edustava tekijänoikeusjärjestö. Vuonna 1978 perustettuun Kopiostoon kuuluu 45 eri kulttuurin ja viestinnän alojen järjestöä.

Hallituksen puheenjohtaja Raimo Söder, puh. 050 564 7669