Näyttelijä näkyväksi 26.1. ja 2.2. (omat osionsa)

Yhteistyökurssi Helsingin Freelancenäyttelijäyhdistys ja Ilmaisuverstas ry

Showreel 26.1. ja Selftape 2.2.

Kurssipäivät ovat vastaavat kuin syksyllä järjestetyt.

Kurssille ovat etusijalla uudet hakijat, mutta myös viime kertaan osallistuneet voivat hakea oppimaansa kertaamaan.

su 26.1. klo 11-17, 30 e
su 2.2. klo 11-14, 20 e

Voit osallistua molempina päivinä, tai vain yhtenä, kerro tämä ilmoittaumislomakkeella.

Kurssin vetäjinä:
teatterin ja av-tuotannon moniosaaja Jussi Virkki ja
kuvaaja-leikkaaja Mia Forss

Paikka: Helsinki

Hakuaika päättyy su 12.1.2020

Haen NÄYTTELIJÄ NÄKYVÄKSI -workshopiin

Hakuaika päättyy su 12.1.2020

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

KURSSIN SISÄLTÖ

26.1. Näyttelijä näkyväksi – Showreel (molemmat vetäjät)

Tarkastellaan yhdessä työpajan vetäjien, Mia Forssin ja Jussi Virkin kanssa oman showreelin tekemistä ja käydään läpi käytännön läheisesti oman reelin valmistamiseen liittyviä työvaiheita. Oman showreelin voi yksinkertaisimmillaan editoida omalla puhelimella, tai käyttää sen työstämiseen enemmän aikaa tietokonepohjaisella editorilla. Workshopissa paneudutaan mm. reelimateriaalin keräämiseen, editoimiseen ja jakamiseen.

2.2. Näyttelijä näkyväksi – Selftape (molemmat vetäjät)

Tämä kolmituntinen selfteippauksen tehosessio avaa hyvän selftapen tekoon liittyviä saloja, tai pikemminkin purkaa ne helposti lähestyttäviksi ja käytännönläheisiksi työkaluiksi, Sinulle. Käydään läpi selftapen valaisua, kuvaustapaa, kuvaukseen liittyviä huomioita ja eri lähetyskanavia, jotta tulevat videosi olisivat entistäkin freesimpiä!

Jussi Virkki on helsinkiläinen näyttelijä ja videosuunnittelija. Virkki tekee oman yrityksensä Jussi Virkki Visualin kautta videosuunnittelua ja näyttämöprojisointeja mm. teattereille sekä erilaisia videotöitä suomalaisartistien kanssa.

Viimeksi Virkki on työskennellyt Lappeenrannan kaupunginteatterissa kiinnitettynä näyttelijänä, sekä Lappeenrannan kaupungilla viestintäassistenttina vastaten teatterin SoMe-kanavien sisällöntuotannosta.

Mia Forss on helsinkiläinen leikkaaja. Tällä hetkellä hän työskentelee YLEn Uutis- ja ajankohtaistoimituksessa.

Kokemusta löytyy laaja-alaisesti eri tehtävistä media-alalla. Hän on toiminut mm. leikkaajana, kuvaajana, apulaisohjaajana, toimittajana, äänittäjänä ja radioäänenä. Hän on tehnyt nettisivuja ja ylläpitänyt eri somekanavia.