Näyttelijä näkyväksi -workshop 1., 8., 15.9.2019

1.9. klo 10-17, 20 e
8.9. klo 16-19, 20 e
15.9. klo 16-19, 20 e

Osallistumismaksu: 50 e (kaikki kolme kertaa)
Voit osallistua kaikkina päivinä, tai vain yhtenä, kerro tämä ilmoittaumislomakkeella.

Kurssin vetäjinä:
teatterin ja av-tuotannon moniosaaja Jussi Virkki ja
kuvaaja-leikkaaja Mia Forss

Paikka: Helsinki

Hakuaika päättynyt su 18.8.2019

KURSSIN SISÄLTÖ

1.9. Näyttelijä näkyväksi – Showreel (molemmat vetäjät)

Tarkastellaan yhdessä työpajan vetäjien, Mia Forssin ja Jussi Virkin kanssa oman showreelin tekemistä ja käydään läpi käytännön läheisesti oman reelin valmistamiseen liittyviä työvaiheita. Oman showreelin voi yksinkertaisimmillaan editoida omalla puhelimella, tai käyttää sen työstämiseen enemmän aikaa tietokonepohjaisella editorilla. Workshopissa paneudutaan mm. reelimateriaalin keräämiseen, editoimiseen ja jakamiseen.

8.9. Näyttelijä näkyväksi – Selftape (Jussi Virkki)

Tämä kolmituntinen selfteippauksen tehopakkaus avaa hyvän selftapen tekoon liittyviä saloja, tai pikemminkin purkaa ne helposti lähestyttäviksi ja käytännönläheisiksi työkaluiksi, Sinulle. Käydään läpi selftapen valaisua, kuvaustapaa, kuvaukseen liittyviä huomioita ja eri lähetyskanavia, jotta tulevat videosi olisivat entistäkin freesimpiä!

15.9. Näyttelijä näkyväksi Kotisivut (Mia Forss)

Tällä kurssilla käydään läpi omien nettisivujen tekeminen wix.com -kotisivukoneella.
Ennen kurssia, sinulla olisi hyvä olla valmiina: valokuvia itsestäsi/töistäsi, cv, mielellään pdf-muodossa, jonkinlainen idea tai referenssi siitä, millaisen nettisivun haluat.
Oma tietokone ja tietokoneen käytön perustaidot pitää olla hallussa.

VETÄJÄT

Jussi Virkki on helsinkiläinen näyttelijä ja videosuunnittelija. Virkki tekee oman yrityksensä Jussi Virkki Visualin kautta videosuunnittelua ja näyttämöprojisointeja mm. teattereille sekä erilaisia videotöitä suomalaisartistien kanssa.

Viimeksi Virkki on työskennellyt Lappeenrannan kaupunginteatterissa kiinnitettynä näyttelijänä, sekä Lappeenrannan kaupungilla viestintäassistenttina vastaten teatterin SoMe-kanavien sisällöntuotannosta.

Mia Forss on helsinkiläinen leikkaaja. Tällä hetkellä hän työskentelee YLEn Uutis- ja ajankohtaistoimituksessa.

Kokemusta löytyy laaja-alaisesti eri tehtävistä media-alalla. Hän on toiminut mm. leikkaajana, kuvaajana, apulaisohjaajana, toimittajana, äänittäjänä ja radioäänenä. Hän on tehnyt nettisivuja ja ylläpitänyt eri somekanavia.

KURSSIN SISÄLTÖ

1.9. Näyttelijä näkyväksi – Showreel (molemmat vetäjät)

8.9. Näyttelijä näkyväksi – Selftape (Jussi Virkki)

15.9. Näyttelijä näkyväksi Kotisivut (Mia Forss)

Oma tietokone ja tietokoneen käytön perustaidot pitää olla hallussa.