Evästeasetuksesi on tallennettu.

Huonon teatterin kurssi

, Tapahtuman päiväys: -

Annankadun Ilmaisukellari

Mikä estää meitä olemasta loistavia? Pelko, estot ja häpeä. Huonon teatterin treenaamisessa keskeistä on näiden esteiden poistaminen. Olennaisen tärkeää on myös tekemisen ilon löytäminen vailla pelkoa epäonnistumisesta.

Huonon teatterin kurssi on teatteriohjaaja ja näytelmäkirjailija Elina Kilkun vetämä työpaja, jossa nimensä mukaisesti treenataan huonoa teatteria. Huonoon lopputulokseen pyrkiminen on vapauttavaa ja yllättävän hauskaa. Toisaalta kun määrittelemme ja näemme tarkasti, mikä mielestämme on huonoa, piirtyvätkin hyvinä pitämämme asiat kirkkaina esiin. Työpajassa käsitellään siis myös hyvää teatteria, mutta vahingossa.

Työpajan rakenne on kolmiosainen: käsittelemme huonoa näyttelijäntyötä, huonoa käsikirjoittamista ja huonoa ohjaamista. Teemme runsaasti harjoitteita, joissa esimerkiksi kokeillaan, miten näytelmäkirjallisuuden hienoimmat monologit saa pilattua. Tekemisen ohella keskustelemme suhteestamme hyvyyteen, huonouteen, epäonnistumiseen ja täydellisyyteen.

Osallistumismaksu: 55€

Teatteriohjaaja ja näytelmäkirjailija Elina Kilkku