Missä ovat tytöt ja naiset? Elokuvissa eletään miesten maailmassa...

20.3.2015

pe 27.3. klo 14:00–17:30, Bio Rex, Helsinki
Järj. Wift, Set ja Näyttelijäliitto yhteistyössä Season Film festivaalin kanssa

Missä ovat tytöt ja naiset? Elokuvissa eletään miesten maailmassa - mitä muita rooleja naisille on olemassa kuin vaimo, huora ja äiti? Mihin katoavat naiset elokuvista 36 ikävuoden jälkeen? Puolet ihmiskunnasta on naisia, mutta tälle kohderyhmälle ei löydy elokuvissa päähenkilön kokoista tilaa, varsinkaan tietyn iän jälkeen.

Women in Film and Television Finland ry kutsuu tekijöitä Suomesta ja Ruotsista pohtimaan aihetta niin katsojien, kuin tekijöiden näkökulmasta. Panelisteiksi saapuvat Ruotsista näyttelijä - ohjaaja Lisa Werlinder (Munich, Gossip, A Song for Martin), ja Suomesta käsikirjoittaja Karoliina Lindgren (Armi elää!), näyttelijä-muusikko Kirsi Ylijoki (Kotikatu, Sydänjää), näyttelijä-käsikirjoittaja Pihla Viitala (Kesäkaverit, Mustat lesket, Käsky), näyttelijä Anu Sinisalo (Ei kiitos) ja näyttelijä, käsikirjoittaja Tanja Heinänen (Säälistäjät) Moderaattorina toimii Elokuvakontakti ry:n toiminnajohtaja ja Helsingin lyhytelokuvafestivaalin johtaja Elina Rislakki.

Seminaarin järjestävät Women in Film & Television Finland ry (www.wift.fi), Suomen Näyttelijäliitto (www.nayttelijaliitto.fi), Women in Film & Television Sverige (www.wift.se) sekä Suomen elokuva- ja mediatyöntekijät SETry (www.teme.fi/set) yhteistyössä Season Film Festivalin kanssa.

Keskustelut käydään suomeksi ja englanniksi. Keskustelutilaisuuteen on vapaa pääsy.

Lisätietoja: www.wift.fi
Tiedustelut: wift@wift.fi