Näyttelijöiden kansainvälinen yhteisjärjestö FIA

International Federation of Actors FIA on 1952 perustettu näyttelijöiden ammattiliittojen, kiltojen ja järjestöjen maailmanlaajuinen yhteisjärjestö. FIA edistää näyttelijöiden ammatinharjoittamiseen, työskentelyyn ja yhteiskunnalliseen asemaan liittyvä asioita. Järjestö myös edustaa ammattinäyttelijöitä kansainvälisissä järjestöissä. FIA:lla on tällä hetkellä n. 90 jäsenjärjestöä 60 eri maassa.

Näyttelijäliitto osallistuu FIA:n toimintaan etenkin pohjoismaisen näyttelijäneuvoston kautta, jossa teemme monenlaista tiedonvaihtoa ja yhteistyötä edistääksemme näyttelijöiden asemaa.

Näyttelijäliiton varsinaiset jäsenet saavat käyttää ammattinimikkeensä perässä kirjainlyhennettä FIA. Näyttelijäliiton jäsenkortti on kansainvälinen FIA-kortti, jolla voi pyytää alennus- ja vapaalippuja myös ulkomailla.