Sopimusneuvonta

Liitto tarjoaa luottamuksellista sopimusneuvontaa jäsenilleen.

Liiton luottamushenkilöillä on usein paras käytännön tieto omasta teatteristaan – siksi työsopimusta tehdessä kannattaa konsultoida ko. teatterin luottamusmiestä ennen sopimuksen allekirjoittamista.

Tutustu ennen yhteydenottoa kotisivuilla oleviin palkkiosuosituksiin ja tietoihin työehdoista, sillä niissä saattaa olla valmiina vastaus kysymykseesi.

Sopimusneuvontaa antavat Päivi Reinikainen, Tiina Turunen ja Tiia-Lotta Lehterä.

Lähetä kysymyksesi ensisijaisesti sopimus- ja palkkioneuvontaa koskevalla yhteydenottolomakkeella. Voit olla yhteydessä myös sähköpostitse. Lähetä kysymyksesi mukana myös esim. kirjallinen sopimusehdotus, näin nopeutat asiasi käsittelyä.

Pyrimme vastaamaan kaikkiin viesteihin mahdollisimman pian, viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa. Viesteihin vastataan lähtökohtaisesti saapumisjärjestyksessä. Otathan yhteyttä vain joko neuvontalomakkeella tai sähköpostitse ainoastaan yhteen liiton työntekijään, jotta neuvonta ei ruuhkaudu. Tarvittaessa siirtelemme viestejä, jotta kaikkiin ehditään vastata. Liiton toiminnanjohtaja ei anna sopimusneuvontaa.

Olemme vaihtelevasti tavoitettavissa puhelimitse. Varmimmin asiasi tulee oikean henkilön tietoon, kun otat yhteyttä lomakkeella tai sähköpostitse. Tarvittaessa voimme sopia soittoajan.

Sopimusneuvonta ulkomailla

Näyttelijäliiton jäsenenä saat sopimusneuvontaa ja juridista apua myös Näyttelijäliiton sisarjärjestöiltä, lista FIA:n kotisivuilla.