Evästeasetuksesi on tallennettu.

Suomen Teatterikoulun näyttelijälinja 1969-1973

Työkokemus

Teatterityö / Teaterarbete:

Olen ollut näyttelijänä Ryhmäteatterissa 1973-1975, Penni- teatterissa 1975-1977, Kajaanin kaupunginteatteri-Oulun läänin alueteatterissa 1977-1987 sekä Kotkan kaupungin -teatterissa 1987 - 2014 ja nyt eläkkeellä Helsingissä. Teatterikoulun aikana olen ollut avustajana Helsingin kaupunginteatterissa, Bunkkeri -teatterissa ja Suomen Kansallisteatterissa

Elokuva- ja tv-työ / Film- och tv-arbete:

Olen ollut mukana mm. seuraavissa elokuvissa: Tulipää, Pessi ja Illusia, Petos, Talvisota, Tie naisen sydämeen. Tv- töitä ovat olleet: Silkki-Saara, Kuolleista herännyt, Manasse Jäppinen, Kukkivat roudan maat, Lompakko, Hetkiä, Kivinen lintu.

Äänityö / Röstarbete:

Kuunnelmiani ovat olleet mm: Demokratia, Jata elää, Amerikan Antti, Eerik Antinpoika, Oletko unohtanut, ELÄ MÄÄ!-monologi

Soveltava näyttelijäntyö / Tillämpat skådespelararbete:

Kirjoitin monologitekstin ELÄ MÄÄ! v. 2007 Kotkan kaupun- ginteatterille. Esitin monologin v. 2008 Erkki Saarelan ohjaamana.

Erikoistaidot

murteet