Päivi Järvinen

Perustiedot

Ammatti Esiintyjä, näyttelijä, ääninäyttelijä, näyttämöohjaaja, koreografi, tanssija,
Sukupuoli Nainen
Kameraikä 5-8
Pituus 173cm

Kielitaito

Englanti Hyvä
Ruotsi Hyvä
Ranska Alkeet
Suomi Äidinkieli
Saksa Tyydyttävä

Tampereen murre

Koulutustausta

TeaK

Olen valmistunut Teatterikorkeakoulun tanssitaiteen laitokselta, mutta työskennellyt esittävän taiteen parissa niin näyttelijänä, tanssijana, koreografina kuin ohjaajana.

Työkokemus

Teatteri, Tanssi, Elokuva ja TV, Ääni, Mainos, Soveltava, Lausunta, Ohjaus, Käsikirjoitus, Musiikki

Olen urani ajan toiminut freelancerina tehden pieniä rooleja elokuvissa (mm. Äideistä parhain, Hella W.) ääninäyttelijänä olen "Näkymätön Maija Isola"- elokuvassa 2022 Maijan äänenä. Työparini muusikko Timo Väänäsen kanssa olemme tehneet lukuisia esityksiä (Duo Mitrej), joissa käytän tekstiä ja liikettä. Tekstit ovat niin historiallisia tekstejä kuin sanomalehtitekstejä sekä esityshetkellä improvisoituja. Olemme tehneet myös lukuisia videoteoksia ja lyhytelokuvia, joissa tutkimme mm. kameran tarkkuuspistettä esiintyjän liikkeessä. Olemme esiintyneet niin kotimaassa kuin ulkomailla. Toimin Pitskun Kulttuurikirkon taiteellisena johtajana ja haastattelevana esiintyjänä vuosina 2007-2020.

Erikoistaidot

Laulu, Soittimet

Laulan "Kenkävaahto"- nimisessä sekakuorossa. Olen ykkösaltto. En laula primavistaa, mutta rakastan kuorolaulua ja varsinkin oman kuoromme matalaa kynnystä uskallukseen ja iloon ( johtajanamme on Joppe Paalanen). Näyttämöohjaajana olen tehnyt liikkuvia kuoroteoksia jo pitkään. Niistä mainittakoon Suden aika Philomela-kuorolle ja Susinartut 1918-naisvankien laulut elävät, Tellus-kuorolle.

Oma ohjelmisto

Luon oman ohjelmistoni tilaajan toiveista. Kirjoittamiani runoja esitän usein liikkkuen/tanssien tilanteen/tilaisuuden mukaan. Toimin juontavana esiintyjänä esimerkiksi häissä, syntymäpäivillä, tapahtumissa, jne.

Teen töitä monipuolisesti näyttelijänä, esiintyjänä, ohjaajana ja koreografina. Toimin lisäksi kuorojen, lasten, aikuisten, ikäihmisten ja erityistä tukea tarvitsevien kanssa. Äänityö on minulle yhtä mieluisaa kuin työ kameran kanssa tai näyttämöllä. Erityisen paljon pidän improvisaatiosta niin tekstien, laulujen kuin hetkeen liittyvien impulssien pohjalta.