Evästeasetuksesi on tallennettu.

Yles löner och avtal för frilansskådespelare

Yle bröt förhandlingarna: Skådespelarförbundet och Yle har inte längre något kollektivavtal för tv-, radio eller barnproduktioner som produceras av Yle själva.Yle har anmält att dom kommer inte göra egna tv-produktioner mer.Yle kommer i fortsättningen att beställa alla tv-produktioner från indie-sidan

Förbundet samlar information gällande alla produktioner för Yle (tv-, radio- och barnprogram) även på indie-sektorn.Yle kommer även i fortsättningen att producera egna radio- och barnproduktioner.

Förbundets styrelse har givit direktiv för hur dessa skall handskas.

Meddela om alla Yle- produktioner

• Tv-, radio- och barnproduktioner
  • Förbundets styrelse behöver all information tillgänglig över vad Yle gör eller beställer.
  • vilka produktioner görs för tillfälletvilka produktioner kommer att göras, finns det redan avtal eller inteom vilka produktioner diskuteras preliminärt

SÄND INFORMATION OCH BE DINA KOLLEGOR ATT GÖRA DETSAMMA!

Du kan också informera om de produktioner eller avtal du vet om, som berör ditt barn eller någon bekant som inte hör till förbundet

Meddela

Jäsenille lisätietoa kirjautumalla. Kirjaudu sivustolle.