Evästeasetuksesi on tallennettu.

Tampereen murre

Koulutustausta

TeaK

teatterikorkeakoulu MA (valmistunut 2023)

Työkokemus

Teatteri, Elokuva ja TV, Ääni, Käsikirjoitus

Ellan suurimpia kameratöitä ovat tv-sarjat "Kaverikirja", sekä "Paratiisi" ja lyhytelokuva "Hiljaa kuin murhaajat". Teatterissa hänen isoin roolinsa on ollut Turun kaupunginteatterissa esitetty näytelmä "Kunnia". Ella on tehnyt myös "Taajuus" kuunnelman Ylelle. Käsikirjoittajana Ella työstää tällähetkellä DILLIGAF-nimistä instagram sarjaa Ylelle, jossa hän näyttelee myös pääroolin. Sarjasta on tarkoitus tehdä myös pidempi versio, tämä on saanut Suomen elokuvasäätiön käsikirjoitustuen (nimellä What would Cheek do).

Erikoistaidot

Laulu, Soittimet, Akrobatia

laulu
kitaransoitto
tanssi

Ella Lymi on Helsinkiläinen näyttelijä, artisti ja käsikirjoittaja. Ella on päässyt työskentelemään jo niin teatterin lavoilla, kuin kameran edessä. Lisäksi hän on tehnyt muun muassa yhden kuunnelman.