Evästeasetuksesi on tallennettu.

Ala tarvitsee exit-strategian ja tukea freelancereille

Julkaistu:

Näyttelijäliiton puheenjohtaja Antti Timonen HS:n, MTV Uutisten ja HBL:n haastatteluissa.

Timonen toi MTV Uutisissa esille sen, että esittävän taiteen freelancerit ovat koronasulkujen maksajia ja valtion tulisi korvata heidän tulonmenetyksensä. Timonen totesi myös, ettei viime kevään virhettä saa toistaa: teatterit olivat puoli vuotta kiinni, vaikka sillä ei ollut vaikutusta koronan leviämisen estämiseksi.

Tarvitsemme selkeät ja ennakoitavat aikataulut ja ilmoitetut mittarit, joiden mukaisesti toimitaan.

Katso haastattelu

Timonen nostaa myös Helsingin Sanomissa esille freelancereiden tilanteen ja aluehallintaviranomaisten säätämien rajoitusten epäselvät perusteet:

"Mielestäni olisi kohtuullista, että nämä olisivat läpinäkyviä, jotta ne alat, jotka ovat sulkutoimen kohteena, voisivat seurata tilannetta ja suunnitella toimintaa. Tarvitaan näkymä exit-suunnitelmaan jo nyt”, Timonen sanoo.

Lue juttu

"Vilken annan bransch skulle man kunna stänga ner för säkerhets skull?" frågar Antti Timonen i HBL.

Läs mera

Asiasanat