Näyttelijäliiton puheenjohtajaksi Antti Timonen

Näyttelijäliitto - Skådespelarförbundet ry valitsi valtuuston kokouksessaan liitolle uudeksi puheenjohtajaksi Antti Timosen Helsingistä. Timonen on 44-vuotias näyttelijä Helsingin Kaupunginteatterista.

”Timonen on toiminut pitkään liiton hallituksessa ja on vahva osaaja sekä työehto- että kulttuuripoliittisissa kysymyksissä”, toteaa liiton toiminnanjohtaja Elina Kuusikko.

”Koronakurimuksen ollessa vielä päällä on liiton puheenjohtajan tehtävä erityisen haastava, johon suhtaudun suurella innostuksella. Painotan työssä entistä enemmän laajaa yhteistyötä eri kulttuurijärjestöjen kesken yli työntekijä-työantajarajojen. Kulttuuripoliittisen vaikuttamisen osalta työ on jo käynnissä, valmistelussa oleva tekijänoikeuslain uudistus on tekijöiden kannalta katastrofaalinen, se täytyy valmistella uudelleen. Mitään kuherruskuukautta en odota, kädet saveen saman tien” kertoo Timonen.

Antti Timonen valtuuston kokouksessa 15.11.2021. Kuva: Elina Kuusikko.