Sanni Reilin

Ruotsi Alkeet

Koulutustausta

AMK, Muu

• Metropolia, Pop/jazz-musiikin koulutusohjelma (Laulun B-tutkinto)
• Jyväskylän Ammattiopisto, Muusikon koulutusohjelma
• Sibelius-Akatemia, Klassinen laulu, C-tutkinto
• Hahmometodi-koulutus (Marcus Groth)
• Taideyliopiston ja Näyttelijäliiton kursseja
• Tanssivintti

Työkokemus

Teatteri, Musikaali, Nukketeatteri, Tanssi, Elokuva ja TV, Ääni, Soveltava, Käsikirjoitus, Musiikki

TÄRKEIMMÄT TEATTERITYÖT
• Dingo-musikaali (naispääroolit: Devil, Mariette La Fleur), Hämeenlinnan Uusi Kesäteatteri
• Body positive! Musiikkiteatteri Kapsäkki, Espoon Kulttuurikeskus
• Pikku prinssi (naispääroolit), Hämeenlinnan Teatteri, Kehruuhuone
• Autiotalo - musikaali Romeosta ja hänen Juliastaan (Julia), Hämeenlinnan Teatteri, Jyväskylän Teatteri (vierailu)
• Taru sormusten herrasta -tarinallinen konsertti (Galadriel, Elanor), Hämeenlinnan teatteri
• Niskavuori, Hämeenlinnan Teatteri
• Täällä Pohjantähden alla -musikaali, Hämeenlinnan Kaupunginteatteri

MUITA PRODUKTIOITA JA KOKOONPANOJA
• Tummaa vettä & kirkasta valoa -albumi, artisti/säveltäjä/sanoittaja/sovittaja/tuottaja
• Odotellessa: asioita, tavaroita, juttuja (tanssija), Zodiak & Tanssivintti
• Emma Salokoski Voices & A Fistful of Spookies -Englannin kiertue
• Kaj Chydenius & Sanni Reilin – Niin minä sinua toivoin -konserttikiertue
• Leap Beyond (ilma-akrobaatti), Teatterikorkeakoulu
• Sibelius-Akatemian Global Choir
• Lauluyhtye Mielitietty
• No Sweat Blues Band

ELOKUVAT JA TV-SARJAT
• Kuka tahansa -lyhytelokuva
• Nyrkki-alkuperäissarja
• Presidentti-sarja
• Lyhytelokuva Dust
• Lyhytelokuva Kauas

Erikoistaidot

Laulu, Soittimet, Taistelu, Akrobatia

Laulu (mm. argentiinalainen tango, musikaali, rock, klassinen, jazz, laulelma, vocal painting, belttaaminen), ilma-akrobatia (trapetsi, kankaat, bungee-assisted dance), tanssi (jazztanssi, baletti, nykytanssi, vogue, afro-fusion), jooga, pariakrobatia, jongleeraus, pianonsoitto (vapaa säestys, klassinen), ukulele, body percussion, jongleeraus, lasten kanssa työskentely

Oma ohjelmisto

Tummaa vettä & kirkasta valoa
Sanni Reilinin ajattomissa sävellyksissä kuuluu vaikutteita bluesista, vanhasta suomalaisesta iskelmästä ja Latinalaisen Amerikan sävyistä. Yhtyeen persoonalliset ja taitavat soittajat muodostavat monipuolisten kappaleiden kudelmasta yhtenäisen kokonaisuuden, ja tulkinnoissa on takana elettyä elämää. Tekstien teemoissa toistuvat sisäisen lapsen ääni, Hämeenlinna East Side, joukkoon kuulumattomuus ja Bolivian kaukaiset vuoret. Sannin ainutlaatuisessa laulusoundissa on vanhan ajan havinaa, ja hänen ilmaisunsa on voimakasta, kehollista ja silottelematonta.

Sentimientos Del Norte
Tangotrio Sentimientos Del Norte yhdistelee soinnissaan argentiinalaista rytmiikkaa ja suomalaista melankoliaa. Ohjelmistossa kuullaan sekä perinteisiä argentiinalaisia tangoja että uudelleen sovitettuja suomalaisia klassikoita.

Niin minä sinua toivoin 2020
Kaj Chydeniuksen ajattomat sävellykset saavat uuden raikkaan tulkinnan, kun hänen runoutta kunnioittava tekstilähtöinen ideologiansa yhdistyy Sanni Reilinin herkkään tunnetyöskentelyyn. Laulujen polku kulkee kauniiden rakkauslaulujen ja nokkelien poliittisten pohdintojen kautta unen pimeille kujille sekä kauas, kauas pohjoiseen ja itään. Latinalaisen Amerikan tuulet puhaltavat harvoin kuultujen espanjankielisten kappaleiden lävitse, mutta lopulta jää vain sateiden helinä, sydänten kaukainen tärinä.

La Llorona 2019
La llorona on latinalaisamerikkalaisten kansantarujen itkijänainen, joka vaeltaa jokien ja vesistöjen varsilla. Kyseessä on moderni eri taiteenlajeja yhdistelevä tulkinta itkijänaisesta, joka siirtää suomalaisen itkuvirsiperinteen ideologiaa muihin musiikin tyylilajeihin. Argentiinalaisten tangojen ja teatterilaulujen tunnelmat sopivat kauniisti yhteen tanssija Selma Kauppisen vilpittömän liikekielen kanssa, jossa näkyy vaikutteita myös katutanssista.

Intensiivinen, kehollinen, rohkea ja monipuolinen näyttelijä, laulaja, muusikko ja lauluntekijä.

Heips! Olen Sanni Reilin ja nautin eläytymisestä mahdollisimman monenlaisiin rooleihin. Siviilissä saatan joskus vaikuttaa ujostelevaiselta, mutta lavaminääni on kuvailtu sanoilla ”komeeta, rohkeeta, törkeetä”. Teen mielelläni myös miesrooleja ja muunsukupuolisia rooleja. Näyttelijäntöiden lisäksi sävellän, sanoitan, sovitan, keikkailen muusikkona ja satunnaisesti esiinnyn ilma-akrobaattina ja tanssijana. Pop/jazz-lauluopinnoissani erikoistuin laulelmaan, teatterimusiikkiin sekä argentiinalaiseen tangoon, ja viime keväänä suoritin lisäkoulutukseksi klassisen laulun C-tutkinnon Sibelius-Akatemiassa. Pystyn luonnolliseen pienieleiseen ilmaisuun, mutta tarvittaessa minusta räjähtelee tunteiden koko kirjo. Käänteentekevä hetki minulle taiteilijana oli Marcus Grothin kahden vuoden Hahmometodi-koulutus, joka auttoi minua kääntämään heikkouteni vahvuuksiksi. Olen oivaltanut paljon näyttelijäntyöllisiä asioita myös työskennellessäni Kaj Chydeniuksen kanssa yhtenä hänen solisteistaan.

Videonäytteet

Showreel 2022