Satu Mikkelinen

Norja Tyydyttävä

Koulutustausta

Ulkomainen tutkinto, Muu

Meisner-tekniikka: The Actors Temple, London; The Sanford Meisner Center, Los Angeles; The Salon Collective, London
Suomalainen koulutus: The Mime Centre, fyysinen teatteri; Teak avoin, improvisaatio; Näyttelijäsoveltamo (Näyttelijäliitto ja Ilmaisuverstas), ohjaajina Nina Nurminen, Kimmo Huhtamo ja Helena Ryti sekä vaihtelevat asiantuntijat soveltavan teatterin eri aloilta; Ilmaisuverstas (Suviranta Lampela/Kukkonen, kuunnelma, ääni, hahmometodi/laulu, liike, tanssi); Stadia avoin (kameratyö, Alexander-tekniikka); Stella Polariksen improvisaatio/jatko; Kuriton Company (tanssi)
Elokuvakäsikirjoitus: MA in Screenwriting, Salford UK

Työkokemus

Teatteri, Elokuva ja TV, Ääni, Mainos, Soveltava, Ohjaus, Käsikirjoitus

Teatterityö / Teaterarbete:

Valtimonteatterin varapuheenjohtaja. Viimeiset teatterityöt Porin Rakastajat-teatterin 24h Play ruotsin kielellä sekä Dräftiklubi Valtimonteatterilla. Muutoin erityisesti englanninkielinen teatterityö Lontoossa. Musiikkiteatteri Intiassa, Amritapuri Theatre. Suomessa Teatteri Naamio ja Höyhen, improvisaatioteatteri Himokas Peuran perustajajäsen.

Elokuva- ja tv-työ / Film- och tv-arbete:

Viimeisimmät elokuvaroolit: Marian paratiisi - Zaida Bergroth - rooli Vartiovaaran vaimo; Baby Jane - Katja Gauriloff - rooli Cecilia; Kosto - Susanne Bier - rooli Hanna; Härmä - JP Siili - rooli Notaarin vaimo; Stalkkeri - Juha Rosma - rooli Susanna. Runsaasti kokemusta Isossa-Britanniassa sekä Suomessa niin lyhytelokuvista (kts. CV), yritysvideoista (Fläktwoods ja Helistin DVD), mainoksista (Nokia, Nivea) kuin TV-sarjoistakin (Sorjonen, Kotikatu, Sydänjää).

Äänityö / Röstarbete:

Fisher Pricen puhuva laskin, Kiasman englanninkielinen ääniopas näyttelyyn Oikeilla Jäljillä ja opetushallituksen Elämä Tarinaksi, suomen kielen verkko-opetusohjelma maahanmuuttajille. Ääniteokset European Theatre Collectivelle. Spiikit Dictumille, erityisesti englannin kielellä, viimeisimpänä HSL ja Neste.

Soveltava näyttelijäntyö / Tillämpat skådespelararbete:

Näyttelijäsoveltamo koulutus vuonna 2018. Juontotehtävät ravintola Feverissä ja Management Eventsin tapahtumissa. Pätevöityminen hevosavusteisessa ryhmäohjaamisessa, sovellan Meisner-tekniikkaa ja kirjoittamista.

Opetus- ja koulutustyö / Undervisnings- och skolningsarbete:

Opetan Meisner-tekniikkaa. Kursseja järjestetty Oulun kaupunginteatterissa, Aalto-yliopistossa ja Ilmaisuverstaan kautta, sekä yksityisesti ammattinäyttelijöille. Tulossa kursseja Teakille.

Muu alan työ / Arbete inom annat område:

Yrityskeikkoja esim. Pharmexxille ja Reimalle. Soluttautuminen onnistuu, runsaasti kokemusta eri aloilta.

Muun kuin oman alan työhistoria / Arbetshistoria gällande annan bransch än den egna:

Kansallisen tason kouluratsastaja ja hevosalan ammattilainen vuoteen 1995; baarimestari vuodet 1995-2005; kansainvälisen liiketalouden ammattitutkinto 2002; tapahtuma-assistentti 2001-2009; hierojan ammattitutkinto 2007; elokuvakäsikirjoittamisen maisterintutkinto Salfordin yliopistosta 2013

Erikoistaidot

Ratsastus (erityisesti ammattitason kouluratsastus), eläinten käsittely (erityisesti hevoset ja koirat), jooga, miekkailu, näyttämötaistelu, piirtäminen, maalaus, nyrkkeily, ammunta (käsiase), laulu (mezzosopraano), IT, uimataitoinen, erinomainen ajotaito (henkilöauto)

Kuvaaja Alexandra Lemke