Näyttelijäliitto juhli 110-vuotispäiviään

6-1.png

7-1.png2-2.png4-2.png

Kuvat: Atte Männikkö

Näyttelijäliiton jäsenet kokoontuivat sunnuntaina 7. toukokuuta juhlimaan 110-vuotiasta liittoa Tavara-asemalle Tampereella. Ohjelmassa olivat Näyttelijä 2023-paneelikeskustelu ja isot juhlat, joissa jaettiin kunniamerkkejä ja kohdattiin kollegoita. Juhlissa esiintyivät mm. Antti Autio, Tampereen taiteellinen kuoro ja Dj Bunuel. Juhliin saapui n. 300 vierasta eri puolilta Suomea.

Näyttelijäliitto myönsi kunniamerkkejä

Näyttelijäliitto nimitti kunniajäseniksi Juhani Laitalan, Oiva Lohtanderin, Marja Packalénin ja Juhani Niemelän. Kunniajäsenyys myönnetään henkilöille, joilla on merkittäviä ansioita taidealalla.

Näyttelijäliiton ansioituneiksi jäseniksi nimitettiin yhteisissä pyrinnöissä kunnostautuneita Näyttelijäliiton jäseniä. Ansioituneen jäsenen kunniamerkin saivat Anna Hultin, Irina Parviainen, Karoliina Kudjoi, Karoliina Vanne, Krista Putkonen-Örn, Risto Autio, Satu Tala ja Thomas Backlund.

Ystävyysjäseneksi liitto nimitti Helena Vesajoen, Jari Silasen ja Michael "Miha" Geppertin. Ystävyysjäseniksi nimitetään henkilöitä, joita liitto taiteilijoina tai muista syistä tahtoo kunnioittaa.

Lisäksi juhlissa annettiin Teatterijärjestöjen keskusliiton näyttämötaiteen kultainen kunniamerkki Näyttelijäliiton toiminnanjohtaja Elina Kuusikolle. Kunniamerkki annetaan erittäin etevästä, koko maan teatterielämän hyväksi suoritetusta toiminnasta.

Asiasanat

Sinua voisi kiinnostaa myös